Fenerbahçe’ye transfer itirafı: “İmzayı çaycı attı”

Futbol, Genel, Haberler Nis 29, 2023 Yorum Yok
Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş formaları giyen eski futbolcu ve antrenör Mehmet Yozgatlı, Milliyet Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

Fenerbahçe’ye transferi hakkında konuşan Yozgatlı, Aziz Yıldırım ve Daum ile ortasında geçen görüşmeleri anlattı. İşte Yozgatlı’nın kelamları:…

ÜÇ BÜYÜKLERİ DOLAŞMA HİKAYESİ

Önce Galatasaray sonra Fenerbahçe oldu. Sonrasında Beşiktaş’a transfer oldum. 1997’de İstanbul’a geldim. İstanbulspor’da Oğuz Çetin, Aykut Kocaman, Hamza Hamzaoğlu, Gökhan Keskin, Emre Aşık, Saffet Akyüz’ü televizyondan izlerken ben bu takıma transfer oldum. Ben Fenerbahçeliyim, hiçbir Vakit inkar etmedim. Ben Aykut’u Oğuz’u izlerken bir sene sonra ortalarına girdim. Benim için hayatımın en Aka şokuydu (Gülerek). Birinci oynadığım maçta Hamza Hamzaoğlu’na asist yaptım. İkinci maçta golümü attım. Bana Fazla güvendi Ziya Doğan.

‘İLK MAÇ ÖNCESİ HEYECANDAN DUŞTA DÜŞTÜM’

Güven iri ile ben varım PAF’tan A Grup’ya çıkan olarak. Samsun’a karşı oynayacağız, antrenman bitti. Biz hala şut çekiyoruz. Gereççi çağırdı ‘Yozgatlı gelsene’ diye. Ne olduğunu anlamadım. ‘Hoca seni takıma aldı, yürü’ dedi. Şok oldum, latife yapıyor sandım. Soyunma odasına gittim benim adım yazıyor. Yanımda hiç gereç yok her şeyi meskende bıraktım. Herkes otobüse binmiş beni bekledi. Bende o panik, endişe ve heyecanla duştan çıkarken düştüm dizim yarıldı. Kanamaya başladı. Üstümü başımı giydim, otobüse oturdum. Oyuna girmeyi beklemiyordum. Yanımda Engin, Atakan abi var. Hoca ‘ısın’ dedi. Benim kalbim küt küt, nasıl olsa almaz diye düşünüyorum. nihayet 15 dakika oyuna girdim. Hamza abinin önüne attım o da gol yaptı.

‘SENİ GALATASARAY’A VERDİK’

O sene sonradan oyuna girmekle geçti. Ailemin yanına Almanya’ya ziyarete gittim. Telefon geldi bana Sinan ağabeyden. ‘İstanbul’a gelmen lazım, seni Galatasaray’a verdik’ dedi. Ben şok oldum. Cennete girmiş üzere hissediyordum az daha kaza yapıyordum otomobille. Emre Aşık, Saffet Akyüz, Ahmet Yıldırım, Emrah Eren. Biz beşimiz İstanbul’dan Galatasaray’a geçtik. Yalnızca ben kiralık gönderildim, başkaları bonservisiyle gitti. Lider, Fatih Terim’e ‘Mehmet’i zirve tepe kullan, 5 sene sende kalıyorsa kalsın fakat bonservisini Galatasaray’a vermem’ demiş.

Bir duştan Öbür bir hayale geçtim. Taffarel, Hagi, Popescu, Bülent Korkmaz, Okan Buruk… birinci vakitlerde Çok forma talihi bulmaz güç. Esasen bir Biricik genç olarak oynayan Emre Belözoğlu vardı. Fatih hoca sonrasında forma talihi vermeye başladı. Türkiye Kupası finalinde gol attım. Fenerbahçeliyim fakat en Aka muvaffakiyetleri Galatasaray’da yaşadım. UEFA Kupası, Üstün Kupa, Üstün Lig şampiyonluğu, Türkiye Kupası muvaffakiyetleri kazandım.

LUCESCU GENÇLERİ FAZA SEVMEZDİ

Terim’den Lucescu gençleri Çok sevmezdi. Deneyimli isimlerle devam etti. Ben Adana Demirspor’a kiralık gittim sonra İstanbulspor’a Geri döndüm. Aykut iri kadro arkadaşımdı o sene hocam oldu. 1.5 sene sonra da Fenerbahçe’ye trasfer oldum.

‘AZİZ YILDIRIM BENİ UÇAK KOKPİTİNDE GETİRDİ’

Fenerbahçe’ye transferimle ilgili kitap müellifim. Dönem başında Fenerbahçe beni istedi, bir türlü gidemedim. O sene birinci yarıyı nitekim Fazla yeterli geçirdim. periyot ortasında Antalya’ya kampa gittik. Sinan ağabey ve Aykut hoca yanına çağırdı. ‘Mehmet sen İstanbul’a gidiyorsun, seni Fenerbahçe’ye verdik’ dediler. Haberler vardı fakat benle görüşme olmadı. Hiçbir uçakta yer yok ben kokpitte gittim (Gülerek) Muhtemelen Aziz reis ayarladı. İndiğimiz üzere menajerimle Fenerbahçe Kalamış Tesisleri’ne gittik.

DAUM: ‘OYNARSAN SENİ FENERBAHÇE’YE ALMAM’

İstanbulspor binası TMSF’ye devrolmuştu. Cem Uzan olmadığı için kulüpte imza atacak hiç kimse kalmadı. Menajerimle her gün Kalamış – Halkalı ortası mekik dokudum. Birisini bulmaya çalışıyoruz imza için. Transferin nihayet gününe kadar bu türlü sürdü. Menajerime ‘Bari kampa gideyim, oturmaktan Öbür bir Amel yapmıyorum’ dedim. Ligin birinci maçı İstanbulspor – Fenerbahçe maçı. Maç Güngören’de hava karlı. Aykut hoca aradı ‘Mehmet biz kamptayız otele gel’ dedi. Aykut hoca ile sohbet ettik, durumu anlattım. ‘Seni kampa alacağım, yarın Fenerbahçe ile maç var. Sen bizim futbolcumuzsun’ dedi. Kampa girdim hoca ile konuştuktan sonra. Biz Fenerbahçe’yi birinci maçta 3-0 yenmiştik. Biz otobüsten indik, o sırada Fenerbahçe de geldi. Ben Daum’u görüyorum, o da beni gördü. Almanca bana; ‘Sen burada ne yapıyorsun? Oynarsan seni Fenerbahçe’ye almam’ dedi.
Ben de ‘Hocam yapacak bir şey yok o zaman’ dedim.

‘AYKUT HOCA BENİ OYUNA ALDI’

Kaçmayı isterdim lakin nasıl kaçayım (Gülerek). Seni almayacağım dedi. İki ateş ortasında kaldım. Oynamak istiyorum, sonuçta kulübüm. Şayet oynarsam hayalim olan Fenerbahçe’ye gidemeyeceğim. Maç 0-0 devam ediyor. Aykut hoca ısınmamı söyledi. Eyvah dedim, dua ediyorum diğerine söylemiş olsun diye. Dakika 67’de oyuna girdim. Dua ediyorum; ‘Allahım inşallah gol attıracak bir şey yapmam’. Zati Amade değildim, bedenim götürmüyordu beni. Top geliyor pas veriyorum. Maçı 1-0 kaybettik. Daum’un o kelamından sonra bir daha Fenerbahçe’ye hayatta gidemem dedim.

‘AZİZ YILDIRIM BANA FIRÇA ATTI’

İdmanlara başladım, beni Kadıköy’den çağırıyorlar. Aziz Yıldırım bana fırça atıyor ‘Ne oldu senin işin’ diye. Liderim çözemedik, kimse yok diyorum. Onlar da çözemiyor.

‘TRANSFERİME ÇAYCI İMZA ATTI’

Transferin nihayet saatleri biz o kişiyi bulduk. O kişi, periyodun Star binasının çaycısı. Çaycıya demişler ki İstanbulspor için yetki sende. O çaycı da memleketine gitmiş. Biz sonra onu bulduk, İstanbul’a getirttirdik. Akşam 11’de imzayı attı, biz o kağıtla notere gittik. Sonraki gün Fenerbahçe’ye transfer oldum.

DAUM ODASINA ÇAĞIRDI BENİ

Fenerbahçe tesislerine girdim. Bana dediler ki ‘Daum’un odası şu tarafta, seni bekliyor’. Daum bana kafayı taktı, beni katiyetle oynatmaz dedim. Transferimi iptal etse ortada kalıyordum. Volkan Ballı ile Daum’un odasına girdik. Daum bana; ‘Sen Almanca bilmiyor musun? Ben sana demedim mi oyuna girersen almam seni diye’ dedi. Hiç ‘Nasılsın yeterli misin?’ diye sormadı (Gülerek) Sonra sohbet ettik. ‘Hemen egzersize çıkıyorsun’ dedi. Oradan yırttık.

AYKUT HOCA BENİ ÖNERDİ

Beni Fenerbahçe’ye öneren şahıs Aykut Kocaman’dı. ‘Benim ekibimde kapasitesi itibariyle Mehmet Aka ekipte rahat oynar’ demiş. Onun yeri bende Fazla başkadır. Ekip arkadaşım, hocam, nikah şahidim.. Onun sayesinde Mehmet Yozgatlı oldum. Bana ‘Fenerbahçe’de rahat oynarsın, sendeki kapasite kimsede’ yok dedi. Üç şampiyonluk gördüm Fenerbahçe’de. Bir Tane Denizli’de kaybettik.

ABDULLAH AVCI SAÇLARIMI KESTİRMEMİ SÖYLEDİ

Saçlarınızı nasıl kestirdiniz?
İnanın Fazla güç kestirdim. Daima uzun ve sarı saçlarım vardı. Bant takardım. Birinci takan şahıs bendim. O bantı da ben yapardım maçtan Evvel uğraşırdım, kendimi konsantre ederdim. Abdullah Avcı söyledi bana. Alanyaspor ile Başakşehir hazırlık maçı oynadı. Abdullah hoca ‘Bu ne Mehmet? Artık futbolu bıraktın, futbolcuyken bir karizmatikliğin vardı. Hoca oldun artık kesmen lazım.’ dedi. Başıma yattı. Sonra da alıştım. Birinci kestiğimde Fazla üzülmüştüm. Futbolcuyken saçlarım benim gücümdü.

UNUTAMADIĞI GOL

Galatasaray’da oynadığımda Fenerbahçe’ye atılan gol Fazla değerliydi. Beşiktaş önderdi o hafta. 6 puan önümüzdeydi. O galibiyetle yavaş yavaş erittik farkı. O sene de şampiyonluğumuzu ilan ettik.